Wednesday, September 30, 2009

MAJLIS AKIKAH MUHAMMAD HAZQIL HAKIMI BIN MOHD FADZIL

Pada Tanggal 26 September 2009 iaitu bersamaan 7 Syawal 1430H, aku telah melaksanakan Akikah untuk anak keduaku bernama Muhammad Hazqil Hakimi Bin Mohd Fadzil beserta akikah untuk diriku sekali, tiga orang adik beradikku iaitu Abangku, Mohd Fadli Mazlan dan dua orang adik perempuanku Nor Fadillah Bt Mazlan dan Nor Fazira Bt Mazlan, anak bongsu abang iparku Nur Ezzah Asma Farina serta anak bongsu kakak iparku Muhammad Zamir. Seekor lembu ditumbangkan dan majlis dihadiri oleh seluruh penduduk kampung Besah, Baling, Kedah dan jemputan orang luar. Majlis turut diceriakan dengan kesudian kedua orang tuaku yang turut hadir sama di Kedah bagi memeriahkan majlis. Kenduri Akikah yang dilaksanakan ala kenduri perkahwinan ini aku buatkan khas kepada anakku yang kedua ini kerana kesyukuran dan rasa rendah diriku kepada nikmat dan rezeki yang aku perolehi selama ini. Justeru, telah aku tunaikan apa yang telah di pertanggungkan kepadaku dan juga ayahku untuk melaksanakan Akikah jika termampu. Alhamdulillah...
Disini aku mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada ibu mertuaku, keluarga sebelah isteriku, abah dan emak yang banyak memberi sokongan dan membantu untuk menjayakan majlis ini. Kepada semua penduduk kampung yang sama-sama hadir dan membantu untuk majlis ini, aku rasakan cukup teruja melihat perpaduan yang anda semua hulurkan. Pengalaman kenduri kendara di bandar jauh sekali dengan di kampung. Walaupun penat dan keletihan, namun ianya tidak terasa kerana kerjasama yang dihulurkan oleh semua pihak. TERIMA KASIH.

No comments:

Post a Comment